Διδάσκω Μουσική στη Στ΄ τάξη

Μουσική Στ ΄ 


Μουσικά   Καλωσορίσματα 

Α  






  1. Δόμνα  Σαμίου - Χίλια Καλωσορίσατε 




2.   Νταλάρας  -  Καλωσόρισμα 






3.      Χρόνης Αηδονίδης  -  Φίλοι μου καλώς ήλθατε 




Τα παιδιά συγκρίνουν τους ρυθμούς, τα όργανα, το ύφος του τραγουδιού  κλπ   ...τραγουδούν κι αυτά...    γράφουν τα λόγια αν θέλουν...βρίσκουν τα λόγια.... γράφουν δικό τους καλωσόρισμα  σε μια από τις μουσικές .....






Πρωινή  Προσευχή   

Εκμάθηση τραγουδιού σε λόγια και μουσική στα όργανά τους  (αυλοί, κιθάρες, βιολιά κλπ)
Επανάληψη  μουσικής σημειολογίας μέσα από το τραγούδι.









Θέματα: Συνθέτες - Μίκης Θεοδωράκης 











Θέματα

1.      Ενορχήστρωση τραγουδιού   - οστινάτο
2.      Εκμάθηση τραγουδιού  - μελωδία
3.      1η  Οκτωβρίου   1960

Τραγούδια:
 «Η δική μου η πατρίδα  »


♪♪ « Χρυσοπράσινο φύλλο»







        «Καράβι Καραβάκι»










Στόχοι:
Οι μαθητές να:

1.      Ενορχηστρώνουν το τραγούδι «Καράβι Καραβάκι» (οστινάτο, ντο και φα)  και να το παίζουν στα διάφορα όργανα που έχουν στη διάθεσή τους.
2.      Παίζουν και να τραγουδούν σωστά το  τραγούδι  «Καράβι Καραβάκι» - μελωδία
3.   Aντιληφθούν την έννοια του σταθερού ρυθμού οστινάτο και να διακρίνουν τη διαφορά της από τη μελωδία.
4.      τραγουδούν σωστά τα τραγούδια  « Χρυσοπράσινο φύλλο»  και  «Η δική μου η πατρίδα για την εκδήλωση της επετείου της 1ης Οκτωβρίου 1960.  








Η μουσική και …..εμείς  (βιβλ. σ. 6-7)
Αυλός – Μαντολίνο
-          Μέτρο ¾
-          Στίχοι με κολάζ

Τραγούδια:
  «Να διώξω τα σύννεφα»







♪♪  «Ο Γλάρος »      ( παρτιτούρα   ΥΠΠ   ιστοσελίδα ) 





         «Μήλο μου κόκκινο »    




Στόχοι:
Οι μαθητές να:
1.         τραγουδούν σωστά τα τραγούδια  « Να διώξω τα σύννεφα» , «Ο Γλάρος », «Μήλο μου κόκκινο »
2.      αναγνωρίζουν τα γνωστά τους μουσικά σύμβολα στο τραγούδι
3.      παίζουν το τραγούδι  «Μήλο μου κόκκινο » στα όργανά τους
4.         αναγνωρίζουν το μέτρο ¾  σε ένα τραγούδι και να μπορούν να χωρίζουν ρυθμικές φράσεις σε μέτρο ¾
5.         αναγνωρίζουν και δημιουργούν μουσικές φράσεις και να φτιάχνουν μουσικές εξισώσεις
6.         αντιστοιχίζουν συλλαβές λέξεων ή προτάσεων με τις νότες της κλίμακας  και να τις παίζουν στον αυλό τους
7.         μπορούν να τραγουδούν αυτοσχεδιάζοντας σε ένα ρυθμικό σχήμα
8.         ερευνήσουν, να επιλέξουν,  συνδυάσουν ήχους πού παράγονται από τη φωνή , το σώμα και τα μουσικά όργανα για να παράγουν απλές συνθέσεις
9.         ψυχαγωγηθούν παίζοντας μουσικά παιχνίδια








Θέματα:
·        28 Οκτωβρίου – Η μουσική εμψυχώνει (βιβλίο Μουσικής σ. 18)

·        Στρατιωτική Μπάντα –όργανα που την αποτελούν
-          Χάλκινα πνευστά
-          Ξύλινα πνευστά
-         Κρουστά
Τραγούδια:
   «Ηπειρώτισσες  »     από  Μουσικό  Ανθολόγιο  1993
  «Ναπολιτάνος  »  από  Μουσικό  Ανθολόγιο  1993
♪♪♪  «Ντούτσε»  από ιστοσελίδα Μουσικής ΥΠΠ
Στόχοι:
Οι μαθητές να:
1.      θυμηθούν τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου μέσα από τραγούδια όπως «Ο Ναπολιτάνος  » και «Ηπειρώτισσες  »
2.      τραγουδούν σωστά τα τραγούδια και να παίζουν ένα από αυτά σωστά στα όργανά τους
3.      αναπαραστήσουν δημιουργικά την ιστορία του Ναπολιτάνου και των Ηπειρωτισσών
4.      γνωρίσουν τα όργανα που αποτελούν τις στρατιωτικές μπάντες και τις  φιλαρμονικές ορχήστρες
5.      γνωρίσουν καλύτερα τα χάλκινα και τα ξύλινα πνευστά και να εξερευνήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους
6.      γνωρίσουν τα κρουστά όργανα της μπάντας

7.      τραγουδούν σωστά τα τραγούδια «Ναπολιτάνος» και  «Ντούτσε» για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940




Η  μουσική εμψυχώνει....  κι άλλο    βιβλίο σ. 20-21  







Μουσικές ακροάσεις    (  Σοφία  Βέμπο .....  τραγουδίστρια της εποχής..... μετέπειτα Μαρινέλλα) 




Βέμπο .....Παιδιά της Ελλάδος παιδιά.....








Βέμπο ...     Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του 


                                                                               

ΜΑρινέλλα .....   Ο Ναπολιτάνος   





Μαρινέλλα ......  Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του  



Μαρινέλλα ...... Γυναίκες Ηπειρώτισσες  







Βέμπο και Μίμης Τραιφόρος ..... Παιδιά της Ελλάδος παιδιά.... 






Οδυσσέα Ελύτη  (πολέμησε στο μέτωπο)    ...... Άξιον Εστι .... 






Φιλαρμονική ορχήστρα - Μπάντα 
































Περισσότερα για τα  μουσικά όργανα  εδώ 




15 Νοεμβρίου 1975 - Ανακήρυξη του Ψευδοκράτους 







Αμμόχωστος - Χώμα που περπάτησα 




Η δική μου η πατρίδα - Νταλάρας  



Η δική μου η πατρίδα Καραοκε 



Πενταδάχτυλέ μου - Νταλάρας 




Τ όνειρον - Ευαγόρας Καραγιώργης 



Το σπίτι που γεννήθηκα  - Διονύσης Θεοδόσης  









ΘΘέματα:
·         Χριστουγεννιάτικα τραγούδια για τη γιορτή του σχολείου
·         Νότα Ρε ψηλό
·         Νότα Μι ψηλό
·         Νότα Φα ψηλό


Τραγούδια:
«Ο Φρόστυ»
♪♪« Χρόνια Πολλά» Σάκης Ρουβάς
♪♪♪«Last Christmas»

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
1.      γράφουν και να διαβάζουν σωστά όλες  τις  νότες  στο πεντάγραμμο συμπεριλαμβανομένων και των ψηλών ρε, μι , φα .
2.      παίζουν σωστά στα όργανά τους τα προαναφερόμενα τραγούδια για τη γιορτή των Χριστουγέννων
3.       τραγουδούν σωστά τα τραγούδια για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου 



















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59