Διδάσκω Μουσική στη Δ' τάξη

  Μουσική  Τάξη Δ  






   Μουσικό Καλωσόρισμα   









(Ανθολόγιο Α΄σ.9)  από εκπαιδευτικό  Υλικό Μουσικής στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ  Κύπρου
























Κλειδί του σολ για εκμάθηση και εξάσκηση ανάλογα
Αν θέλουν το κολλούν στο τετράδιό τους για να μην το χάνουν



φυλλάδιο από  eniplex.com  την οποία συμβουλεύομαι συχνά 






Πρωινή προσευχή 












Αναζητώντας το ρυθμό της μουσικής 

























Οι Νότες στο Διάστημα 






































Θέματα

1.      Μάθημα 6 – Βρίσκοντας μια θέση στο Πεντάγραμμο  (Τ.εργ. 16-17) και βιβλίο σ. 21-23.

Αυλός – Μαντολίνο
Νότες:  Κλίμακα

Τραγούδια:
« Οι νότες στο Πεντάγραμμο»  από ιστοσελίδα Μουσικής ΥΠΠ 
♪♪  «Ντο ρε μι »
♪♪♪ «Μάθημα Σολφέζ»

Στόχοι:
Οι μαθητές να:

1.      βάζουν σωστά τις νότες (κυρίως τις σι και λα) στο πεντάγραμμο σε τέταρτα , όγδοα, ολόκληρα  και μισά.
2.      γνωρίσουν την κλίμακα και τα χαρακτηριστικά της.
3.      να εντοπίζουν τις νότες μέσα από τα χαρακτηριστικά τους (παιχνίδι με κάρτες) καθώς και οπτικά στο πεντάγραμμο.
4.      βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν ή  κρύβονται ανάμεσα τους νότες
5.      αποκωδικοποιούν μυστικούς κώδικες γραμμένους με νότες
6.       δημιουργούν μουσικά μέτρα χρησιμοποιώντας τις νότες
7.      Τραγουδούν σωστά τραγούδια που αναφέρονται στις νότες και την κλίμακα 

























Μπετόβεν 










Ποιους βλέπουμε στον πίνακα; Πότε έζησαν; Τι κάνει το κάθε παιδί; Τι κάνει η κυρία; Τι κάνει η μορφή πίσω από τον τοίχο; Ποια εποχή του χρόνου είναι; Τι γράφει το χαρτί που κρατούν τα παιδιά; Πώς έμαθαν τα παιδιά αυτό το τραγούδι; Τι μπορεί να κάνει η κυρία όταν τελειώσουν το τραγούδι τα παιδιά;

 

  • Τι είναι «κάλαντα»;

  • Τι είναι «παραδοσιακό τραγούδι»; Ποια άλλα παραδοσιακά τραγούδια γνωρίζετε;




λαούτο, νέι, κανονάκι, σάζι, ταμπουράς, βιολί, ταμπουτσιά, τουμπέλεκι

  • Τραγουδάμε τα «Κάλαντα Πελοποννήσου» (Παρτιτούρα 1) και ζητάμε από τα παιδιά να δείξουν το δυνατό μέρος του μέτρου με παλαμάκια.


  • Οργανώνουμε τα μελωδικά κρουστά (ραβδόφωνα ή τροποποιημένα ξυλόφωνα/μεταλλόφωνα = ανταλλάζοντας το σι με το σιb) σε δύο ομάδες όπως φαίνεται στη διαφάνεια 10. Ζητάμε από ομάδες παιδιών να παίξουν τα μελωδικά οστινάτι παράλληλα με τη μελωδία, στην έμφαση του τραγουδιού.






Αυλός 






Βιβλιαράκι με νότες και σημειολογία στον αυλό 















Γνωρίζω τα Μουσικά Όργανα της Ορχήστρας 

παρουσίαση 

































Θέμα: Άη Βασίλη

Τραγούδια:
Ηχητικά αρχεία από το Ανθολόγιο Τραγουδιών:
«Άης Βασίλης»

Βίντεο:
Βίντεο 1:
Βίντεο για το τραγούδι  «Άης Βασίλης» (κυπριακά παραδοσιακά κάλαντα Πρωτοχρονιάς)με τον Μιχάλη Τερλικκά και παραδοσιακούς οργανοπαίκτες στο:
           
Στόχοι:
Οι μαθητές να:
ΑΚΡΟΑΣΗ
1.      Να εκτελούν με μίμηση ρυθμικά μοτίβα σε μέτρο 5/8.
2.      Να αντιλαμβάνονται αν ένα μελωδικό σχήμα ανεβαίνει, κατεβαίνει ή παραμένει στο ίδιο ύψος και να αποδίδουν την κίνηση της μελωδίας με το σώμα τους (ανιούσα, κατιούσα και ισοϋψής).
3.      Να αναγνωρίζουν (ακουστικά και οπτικά) και να ονομάζουν τα παραδοσιακά όργανα της Κύπρου (πιθκιάβλιν, βιολί, λαούτο και ταμπουτσιά) σε ακροάσεις στις οποίες παίζουν μόνα τους ή μέσα σε παραδοσιακό μουσικό σχήμα (οπτικά μόνο) και να τα κατατάσσουν στις τρεις κατηγορίες οργάνων (πνευστά, κρουστά, έγχορδα).
4.      Να αξιολογούν εύστοχα τις δημιουργίες τους έχοντας συγκεκριμένα κριτήρια.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ (ΦΩΝΗ)
1.      Να τραγουδούν με μελωδική ακρίβεια το παραδοσιακό κυπριακό τραγούδι «Άης Βασίλης».
ΕΚΤΕΛΕΣΗ (ΟΡΓΑΝΑ)
1.      Να συνοδεύουν το παραδοσιακό τραγούδι με ρυθμικά και μελωδικά κρουστά αποδίδοντας την έμφαση.
Σημειογραφία:
2.      Να ακολουθούν παρτιτούρα συμβόλων και να αλλάζουν ανάμεσα σε δύο νότες στα μελωδικά κρουστά, σε απλή ενορχήστρωση.


ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΣΥΝΘΕΣΗ
1.      Να αυτοσχεδιάζουν σε μεμβρανόφωνα ρυθμικά σχήματα σε δοσμένο μέτρο (5/8)  για να συνοδεύσουν το τραγούδι «Άης Βασίλης».
2.      Να πειραματίζονται, να επιλέγουν και να οργανώνουν ήχους για να αποδώσουν μια εικόνα χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της χροιάς, της υφής (αραιή-πυκνή), της έντασης (crescendo), καθώς και της κίνησης της μελωδικής γραμμής (ανιούσα).

ΣΤΑΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
1.      Να σέβονται και να εκτιμούν τη μουσική κληρονομιά του τόπου μας και να συμβάλλουν στη διάσωσή της.
2.      Να αντιλαμβάνονται την επίδραση της μουσικής στην καθημερινή ζωή και στα συναισθήματα του ατόμου (η λειτουργία των καλάντων).




Διαφορετικότητα - Ρατσισμός-   Αγάπη 


Αν όλα τα παιδιά της γης ... και    Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο   ...  ζωγραφιές μηνυμάτων τραγουδιού   και παραγωγή βίντεο 


https://www.kizoa.com/Movie-Video-Slideshow-Maker/d254574178kP903004010o2l1/d1



https://www.kizoa.com/Movie-Video-Slideshow-Maker/d254579305k6769670o2l1/d2
















































Παιχνιδοτράγουδα 




             QUE LLUEVA

Το παιχνιδοτράγουδο  QUE LLUEVA προέρχεται από το Μεξικό και αναφέρεται στο πόσο χρήσιμη είναι η βροχή και στο πόσο ευτυχισμένους μας κάνει όταν πέφτει. Το παιχνίδι που παίζουν τα παιδιά με αυτό το τραγούδι είναι ένας τρόπος να πούνε ευχαριστώ στη βροχή.





Το καρναβάλι των ζώων  


http://paizomemousiki.blogspot.com/2021/02/blog-post.html


Καλώς το καρναβάλι!!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59