Διδάσκω Μουσική στην Ε' τάξη

Μουσική Ε ΄ 


Μουσικά   Καλωσορίσματα 

Α  




  1. Δόμνα  Σαμίου - Χίλια Καλωσορίσατε 







2.   Νταλάρας  -  Καλωσόρισμα 







3.      Χρόνης Αηδονίδης  -  Φίλοι μου καλώς ήλθατε 



Τα παιδιά συγκρίνουν τους ρυθμούς, τα όργανα, το ύφος του τραγουδιού  κλπ   ...τραγουδούν κι αυτά...    γράφουν τα λόγια αν θέλουν...βρίσκουν τα λόγια.... γράφουν δικό τους καλωσόρισμα  σε μια από τις μουσικές .....


Πρωινή  Προσευχή   

Εκμάθηση τραγουδιού σε λόγια και μουσική στα όργανά τους  (αυλοί, κιθάρες, βιολιά κλπ)

Επανάληψη  μουσικής σημειολογίας μέσα από το τραγούδι.










Θέματα: Συνθέτες - Μίκης Θεοδωράκης 










Θέματα

1.      Επανάληψη βασικών εννοιών 
2.      Πρωινή  προσευχή
3.      Τα  Δέκατα  έκτα
4.      Σημεία αλλοιώσεως
5.      Παύση τετάρτου
6.      Παρεστιγμένο Τέταρτο
 
Τραγούδια:
« Να διώξω τα σύννεφα»
♪♪ «Συ που κόσμους κυβερνάς »
        «Καράβι Καραβάκι»

Στόχοι:
Οι μαθητές να:

1.         τραγουδούν σωστά την πρωινή προσευχή
2.      θυμηθούν βασικές μουσικές έννοιες όπως:  το πεντάγραμμο , τις γραμμές και τα διαστήματα του,  το κλειδί του σολ, τις νότες, τη μονή και διπλή διαστολή, το μέτρο, τη ρυθμική αγωγή
3.      αναγνωρίζουν τις νότες στο πεντάγραμμο
4.      αναγνωρίζουν τις αξίες των φθόγγων
5.      τραγουδούν σωστά τα τραγούδια  « Να διώξω τα σύννεφα» , «Συ που κόσμους κυβερνάς »
6.      αναγνωρίζουν τα γνωστά τους μουσικά σύμβολα στο τραγούδι
7.      χτυπούν σωστά τα ρυθμικά σχήματα που συνοδεύουν το τραγούδι « Να διώξω τα σύννεφα»
8.      παίζουν το τραγούδι στα όργανά τους
9.         αναγνωρίζουν σε τραγούδια το τέταρτο παρεστιγμένο και να είναι σε θέση να λένε την αξία του στο μέτρο 
10.     εκτελούν ρυθμικά σχήματα με τέταρτο παρεστιγμένο
11.     χρησιμοποιούν το παρεστιγμένο τέταρτο στις δημιουργικές εργασίες τους
12.     αναγνωρίζουν το ρυθμικό σύμβολο των τεσσάρων δεκάτων έκτων και να το ονομάζουν με τις ρυθμικές λεξούλες τι-ρι-τι-ρι
13.     συσχετίζουν το τέταρτο με τα όγδοα και τα δέκατα έκτα
14.     Τραγουδούν σωστά το τραγούδι «Καράβι Καραβάκι» και να αναγνωρίζουν σε αυτό τα δέκατα έκτα
15.     κάνουν επανάληψη τις αξίες των φθόγγων
16.     ξεχωρίζουν πότε μια νότα ακούγεται στη φυσική της κατάσταση και πότε είναι αλλοιωμένη
17.     γνωρίζουν την επίδραση της δίεσης και της ύφεσης πάνω στους φθόγγους
18.     αναγνωρίζουν οπτικά τη δίεση και την ύφεση
19.     εκτελούν στα όργανα νότες στη φυσική τους κατάσταση και τις ίδιες νότες αλλοιωμένες
20.     τις γράφουν σωστά και να ξεχωρίζουν σε ένα πεντάγραμμο σε ποια νότα απευθύνονται
21.     αναγνωρίζουν το σημαδάκι της παύσης τετάρτου και να σταματούν τόσο χρόνο όσο αξίζει ένα τέταρτο
22.     αναγνωρίζουν σε τραγούδια το τέταρτο παρεστιγμένο και να είναι σε θέση να λένε την αξία του στο μέτρο 
23.     εκτελούν ρυθμικά σχήματα με τέταρτο παρεστιγμένο

24.     χρησιμοποιούν το παρεστιγμένο τέταρτο στις δημιουργικές εργασίες τους 



Ανθολόγιο Μουσικών Κειμένων Α, Β, Γ Γυμνασίου 


Ανθολόγιο Τραγουδιών , ΥΠΠ 1993  (στις βιβλιοθήκες των σχολεἰων) 



1η Οκτωβρίου 








Ενότητα:
·         28 Οκτωβρίου    από βιβλίο Μουσικής Ε΄   σ. 12 
·         Η ένταση του ήχου
·         Σημεία αλλοίωσης         Σολ δίεση,   Σι  ύφεση,     Φα δίεση
  
 Τραγούδια:

      «Ο Ντούτσε»    από ιστοσελίδα   ΥΠΠ (Μουσική) 
♪♪       «Δυο παιδιά απ΄το Βραχώρι »    από  ιστοσελίδα   ΥΠΠ (Μουσική) 
♪♪♪  «Έφεδρος Ανθυπολοχαγός»   από Μουσικό Ανθολόγιο 1993 


Στόχοι:
Οι μαθητές να:
·         γνωρίσουν τραγουδώντας μουσικές δημιουργίες εμπνευσμένες από τους αγώνες του ελληνικού λαού για την εθνική του ανεξαρτησία
·         συνειδητοποιήσουν την κοινωνική προσφορά της μουσικής σε κρίσιμες στιγμές της νεότερης ελληνικής ιστορίας
·         εκτιμήσουν δημιουργήματα της νεότερης μουσικής και λογοτεχνίας
·         αντιληφθούν διαισθητικά την αφηρημένη έννοια παρελθόν
·         αναγνωρίσουν ακουστικά  το γραμμόφωνο 
·         συνδέσουν τη δυναμική με εξωμουσικές έννοιες και να αντιληφθούν την περιγραφική της λειτουργία
·         μπορούν να αντιληφθούν καταστάσεις και μεταβολές της δυναμικής αγωγής σ’ ένα μουσικό έργο
·         γνωρίσουν τους βασικούς συμβατικούς όρους – σύμβολα απεικόνισης- της δυναμικής αγωγής στην ευρωπαϊκή μουσική σημειογραφία
·         μπορούν να αναγνωρίσουν ακουστικά τη διαφορά ανάμεσα στη σταδιακή και ξαφνική μείωση ή αύξηση της έντασης του ήχου σ ένα μουσικό έργο
·         αναγνωρίζουν τα σημεία αλλοίωσης στο πεντάγραμμο
·         αναγνωρίζουν και να γράφουν σωστά τις  νότες  σολ δίεση , φα δίεση και σι ύφεση στο πεντάγραμμο
·         τραγουδούν και να παίζουν στο σωστό ρυθμό τα τραγούδια «Ντούτσε» και «Έφεδρος Ανθυπολοχαγός»





Οδυσσέας Ελύτης....Άξιον Εστί   






Σοφία Βέμπο .....  Παιδιά της Ελλάδος παιδιά 



Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ .......  Μίκης Θεοδωράκης 





Το ακκορντεόν...... Μάνος Λοίζος  





Εμείς που μείναμε..... Βίκυ Μοσχολιού 








Φύλλο εργασίας  




Φιλαρμονική Ορχήστρα - Μπάντα 


https://www.musicportal.gr/bands/?lang=el

















Περισσότερα για τα  μουσικά όργανα  εδώ 



15 Νοεμβρίου 1975 - Ανακήρυξη του Ψευδοκράτους 






Το σπίτι που γεννήθηκα  




Τ όνειρον 




Πενταδάχτυλέ μου 






Θέματα:
·         Χριστουγεννιάτικα τραγούδια για τη γιορτή του σχολείου
·         Νότα Ρε ψηλό
·         Νότα Μι ψηλό
·         Νότα Φα ψηλό


Τραγούδια:
«Ο Φρόστυ»
♪♪« Χρόνια Πολλά» Σάκης Ρουβάς
♪♪♪«Last Christmas»

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
1.      γράφουν και να διαβάζουν σωστά όλες  τις  νότες  στο πεντάγραμμο συμπεριλαμβανομένων και των ψηλών ρε, μι , φα .
2.      παίζουν σωστά στα όργανά τους τα προαναφερόμενα τραγούδια για τη γιορτή των Χριστουγέννων
3.       τραγουδούν σωστά τα τραγούδια για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου 



















Όταν οι ήχοι συναντούν τα χρώματα 

Διδακτική Ενότητα έτοιμη από 

http://aesop.iep.edu.gr/node/19724   



Δημιουργία μουσικήςμε δοσμένο πίνακα ..... 












Καρναβάλι 











Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59