Νεολιθική Εποχή - Πώς περνάμε τη μέρα μας;

 Πώς περνάμε τη μέρα μας;


Ποια τεχνολογία χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι της Νεολιθικής Εποχής; 


Δραστηριότητα 1: Οι κάρτες των νεολιθικών ευρημάτων μπερδεύτηκαν




«Οι αρχαιολόγοι που έκαναν τις ανασκαφές σε διάφορους νεολιθικούς οικισμούς στην Κύπρο βρήκαν πολλά αντικείμενα (ευρήματα) που είχαν φτιαχτεί από νεολιθικούς ανθρώπους. Οι αρχαιολόγοι κατέγραψαν σε καρτέλες την περιγραφή, την προέλευση και τα υλικά κατασκευής του κάθε ευρήματος, όμως δυστυχώς έχουν μπερδέψει τις καρτέλες και τώρα δεν ταιριάζουν με τα ευρήματα! Μπορούμε μήπως εμείς να τους βοηθήσουμε να αντιστοιχήσουν τα ευρήματα με τις καρτέλες τους;».



Δραστηριότητα 2: Μιμική και συζήτηση – Τι μπορούν να μας πουν τα ευρήματα; 

Μιμική: Το κάθε παιδί επιλέγει ένα από τα ευρήματα και, χωρίς να αποκαλύψει ποιο έχει διαλέξει, παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο πιστεύει ότι το χρησιμοποιούσαν οι νεολιθικοί άνθρωποι. Τα άλλα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο είναι.

Συζήτηση: Συζητούμε κάποιες γενικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα στα οποία μπορούμε να οδηγηθούμε με βάση τα ευρήματα και τις πληροφορίες στο Φύλλο Εργασίας «Ωχ! Οι καρτέλες των νεολιθικών ευρημάτων μπερδεύτηκαν», αλλά και τις γνώσεις μας από προηγούμενα μαθήματα. Συγκεκριμένα, συζητούμε το τι μας λένε τα ευρήματα: π.χ. οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το γουδί για να σπάσουν/αλέσουν σπόρους και να φτιάξουν ψωμί, τις πέτρινες αξίνες για να σκάψουν το χώμα, να φυτέψουν, να κόψουν δέντρα/ξύλα κ.λπ. 


Δραστηριότητα 3: Φτιάχνω εργαλεία όπως αυτά της Νεολιθικής Εποχής


Δραστηριότητα 4: Τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει το ίδιο;





Τι εργασίες έκαναν;  

Δραστηριότητα 1: Πώς άραγε περνούσαν τη μέρα τους οι άνθρωποι στη Νεολιθική Εποχή; Τι μπορούμε να υποθέσουμε με βάση τα τεχνουργήματα που βρέθηκαν;






Ας μελετήσουμε τις εικόνες 
















Δραστηριότητα 4: Θεατρική αγωγή - «Μια μέρα σε ένα νεολιθικό οικισμό»






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59