Σχολικός εκφοβισμός Δ' τάξη

 Σχολικός εκφοβισμός




1. ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ







2. ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ «ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ»




Σκεφτείτε ένα διάλογο ώστε να την ζωντανέψουμε και να την δραματοποιήσουμε. 





3. 






4. Παρακολουθήστε το πιο κάτω βίντεο και κρατήστε σημειώσεις (πρωταγωνιστές, τι συμβαίνει) 








Εκφοβισμός είναι.... 


5.  Μορφές Βίας : 


 







6. Τι συναισθήματα προκάλεσε άραγε η εκφοβιστική συμπεριφορά στο αγόρι; 




7. Πώς σκέφτεται αυτό το παιδί; Γράψετε εκφράσεις που σας έρχονται στο μυαλό.... 







8. 

Ποιο σενάριο άραγε κρύβεται πίσω από αυτά τα στοιχεία που βρήκαμε στο κουτί; 





9. 











Κατάσταση;   
Είδος; 
Θύμα; 
Θύτης;
Θεατές; 




10.   Ιάσονας 





Αναφέρτε σχόλια και χαρακτηρισμούς που δεχόταν ο Ιάσονας .....  


11.      Με αναφορές σε γεγονότα, καταστάσεις και συμπεριφορές που ακούσαμε στην ιστορία ας φτιάξουμε το 

Προφίλ θύτη..................................

Προφίλ θύματος..................................





12.  Παιδί Παρατηρητής/ θεατής :   
Παθητική Δράση         Vs           Ενεργητική Δράση 
 (Μη μιλήσεις)                                     (Μίλα)                                                             





13. Γνωριμία με τον Ιάσονα (καυτή καρέκλα) 







14. Άβολη στιγμή....





15. Τρόποι αντίστασης 

ΣΒΗΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ







16. Δραματοποίηση τρόπων που εισηγήθηκαν .... και στάσεων σώματος 



17. ΑντιΒΙΑτικό 






18. Δες το πιο κάτω βίντεο 



19. Δώσε συμβουλές στο Φίλιππο...

Ο/Η εκπαιδευτικός παίρνει τον ρόλο του Φίλιππου. Οι μαθητές/τριες φτιάχνουν έναν κύκλο γύρω από τη λίμνη. Καθώς ο χαρακτήρας που αντιμετωπίζει το πρόβλημα – στην περίπτωση αυτή  ο Φίλιππος – περπατά ανάμεσά τους, οι υπόλοιποι προσφέρουν σε αυτόν μια συμβουλή, η οποία θα τον βοηθήσει να ξεπεράσει τη δυσκολία.

 

20.  ΑΣΠΙΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Ακολούθως τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια και παίρνουν μια ασπίδα. Το κάθε ζευγάρι καλείται να γράψει στην ασπίδα του από ποια άλλα άτομα θα μπορούσε να ζητήσει βοήθεια το παιδί-θύμα που παρακολουθήσαμε στο βίντεο π.χ. γονείς, αδέλφια, συγγενείς, φίλους, δασκάλους, διευθυντές, αστυνομία. Μπορούν επίσης να γράψουν και συμπεριφορές ή στάσεις ζωής που επίσης μπορούν να βοηθήσουν το θύμα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ή ακόμα και συνθήματα. Τα παιδιά αναμένεται να διαπιστώσουν πως στη ζωή μας υπάρχουν «ασπίδες» που μπορούν να μας προστατέψουν από τα φαινόμενα εκφοβιστικής συμπεριφοράς.

 





21.   Τραγουδάμε μαζί.... 

«ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ ΜΑΖΙ»

Τα παιδιά στέκονται στο κέντρο της τάξης και ακούνε το τραγούδι. Όποτε ακούγεται ο στίχος «Εγώ κι εσύ μαζί», πρέπει να χαιρετήσουν όποιο παιδάκι βρίσκεται κοντά τους με όποιον τρόπο θέλουν. Κάθε φορά πρέπει να επινοούν έναν διαφορετικό τρόπο για να χαιρετούν τον συμμαθητή/τριά τους.

 





22.   ΚΑΡΤΑ ΕΞΟΔΟΥ

Σκοπός: Να αξιολογήσουμε τους μαθητές, αλλά και να πάρουμε ανατροφοδότηση

Τα παιδιά συμπληρώνουν την κάρτα εξόδου:

Τι σας άρεσε από το σημερινό μάθημα;

Τι δεν σας άρεσε στο σημερινό μάθημα;

Ήταν χρήσιμο το σημερινό μάθημα ; Γιατί;

Πώς νιώσατε σήμερα στο μάθημα;





 

 

 

 

 *Το μάθημα αποτελεί συγκερασμό των μαθημάτων που βρίσκονται αναρτημένα στη σελίδα του ΥΠΑΝ για την ΑΖ ....   Δ' Δημοτικού.....


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59