H Mουσική εμψυχώνει

 

H Mουσική εμψυχώνει



Στο μάθημα αυτό θα :

  • θυμηθείς τις μουσικές φόρμες
  • ακούσεις μουσικά αποσπάσματα
  • μελετήσεις έναν χάρτη ακρόασης
  • γνωρίσεις διάσημους συνθέτες
  • κάνεις ρυθμικές ασκήσεις
  • μελετήσεις με τη φλογέρα και το μεταλλόφωνο σου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Η μουσική είναι ένα σύνολο από μικρά κομμάτια που όταν ενωθούν μεταξύ τους δημιουργούν μουσικά έργα… μελέτησε το κεφάλαιο 15 του βιβλίου σου και στη συνέχεια κάνε το φύλλο εργασίας 1

2. άκουσε το μουσικό απόσπασμα «Χορός των κύκνων» από το μουσικό έργο «Λίμνη των κύκνων» του Ρώσου συνθέτη Τσαϊκόφσκι, βρες από πόσα μέρη αποτελείται και απάντησε στις ερωτήσεις στο φύλλο εργασίας 2.

3. Ο κανόνας είναι μία μορφή σύνθεσης όπου όλοι οι μουσικοί παίζουν την ίδια μελωδία αλλά ξεκινούν σε διαφορετικό χρονικό σημείο ο καθένας.. άκουσε έναν από τους πιο διάσημους κανόνες του Γερμανού συνθέτη Πάχελμπελ, και απάντησε στις ερωτήσεις στο φύλλο εργασίας 3.

4. παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο με τον «Κανόνα» του Πάχελμπελ και παρατήρησε πως τα μουσικά όργανα επαναλαμβάνουν συνεχώς την ίδια μελωδία.. 

Κανόνας του Παχελμπελ

5. άκουσε τα μουσικά αποσπάσματα από τον έργο του Βιβάλντι «Τέσσερις Εποχές» και φτιάξε τους χάρτες ακρόασης στην παρακάτω εφαρμογή «Μαθαίνω και παίζω με τον Βιβάλντι».

6. μελέτησε με τη  φλογέρα σου την μελωδία 5. Marching Song

7. κάνε την ρυθμική άσκηση 8

8. μελέτησε με το «εικονικό πιάνο» ή το μεταλλόφωνο σου την μελωδία 5. Μολδαύας



Εικονικό πιάνο 

https://www.virtualmusicalinstruments.com/pan-flute

Σκάλα του Ντο 

άνοιξε την εφαρμογή «musictheory» και βάλε τις νότες…(Πρόσεξε!!! στην παγκόσμια μουσική χρησιμοποιούμε τα πρώτα 7 γράμματα του αγγλικού αλφάβητου για τις νότες: Α=σολ, Β= σι, C = ντο, D =ρε, E = μι, F =φα , G = σολ, )

άνοιξε την εφαρμογή «SFSKids» και πειραματίσου με τις νότες, δημιούργησε μία δική σου σύνθεση ή προσπάθησε να αντιγράψεις την παρακάτω μελωδία. Έπειτα πάτησε το play και άκουσε πως ακούγεται.

Προσπάθησε να φτιάξεις τα παρακάτω ρυθμικά σχήματα στην εφαρμογή... στη συνέχεια άκουσε το ρυθμό και τις ρυθμικές συλλαβές από το κάθε σχήμα

άνοιξε την εφαρμογή «songmaker» και κάνε τις παρακάτω δραστηριότητες: α) γράψε μέσα στα κουτάκια το όνομα ή το όνομα μελών της οικογένειας σου, πάτησε το play αριστερά κάτω και άκουσε τον ήχο τους, β) γράψε ότι λέξεις θέλεις, άλλαξε τον ήχο του οργάνου από το μενού δίπλα στο Play και παρατήρησε πως αλλάζει ο ήχος, γ) άλλαξε τον ήχο στα κρουστά δ) μπορείς να παίξεις και με την φλογέρα σου, να το ηχογραφήσεις και να το βάλεις μέσα στην εφαρμογή, ε)μπορείς να αποθηκεύσεις ότι έκανες με το Save για να το ακούσεις την επόμενη φορά.

άνοιξε την εφαρμογή «creating music», φτιάξε τους δικούς σου ρυθμούς, βάλε στα κουτάκια τις δικές σου μελωδίες, πάτησε play και άκουσε τι δημιούργησες


άνοιξε την εφαρμογή «virtualbongos» και προσπάθησε να παίξεις, είτε χτυπώντας τα τύμπανα με το ποντίκι του υπολογιστή είτε πατώντας τα πλήκτρα 1 και 2. 


άκου τους ρυθμούς στο «rhythm master» και προσπάθησε να τους παίξεις κι εσύ χτυπώντας τα ντραμς στο σωστό χρόνο.

άνοιξε την εφαρμογή «Ψηφιακό Σετ Ντραμς»

Ο μετρονόμος είναι ένα μηχάνημα που μετράει τον χρόνο και την ταχύτητα της μουσικής…. πειραματίσου με έναν ψηφιακό μετρονόμο….


άνοιξε κατά σειρά τις διαδραστικές εφαρμογές: «virtual violin»«virtual viola»και «virtual cello», προσπάθησε να παίξεις την παρακάτω μελωδία και παρατήρησε τις διαφορές στο ηχόχρωμα των οργάνων…

Άκουσε τα παρακάτω μουσικά αποσπάσματα και παρατήρησε τις διάρκειες των φθόγγων:

α) Παρεστιγμένος φθόγγος,  β) συνδυασμός αξιών (τιρι τι),  γ) συνδυασμός αξιών (τιρι τιρι)


Δημιούργησε ένα ηχοτοπίο με το πρόγραμμα «softmurmur». Ενεργοποιήστε α)την βροχή(Rain), β) τα κύματα(Waves) , γ)φωτιά(Fire) και πουλιά(birds). Στη συνέχεια ενεργοποίησε συνδυασμούς ήχων, α) Κεραυνός(Thunder) και άνεμος(Wind),  β)ήχοι ανθρώπων σε καφετέρια(coffe shop) και λευκός ήχος(White noise). Μπορείς να πειραματιστείς και με άλλους συνδυασμούς ήχων…


περιηγήσου στον ιστότοπο «SoundBible». Βρες και άκουσε τα παρακάτω ηχητικά εφέ: a)Heavy Rain Wind, β)Night Time Storm, γ)Thunder Strike 2, δ)Birds After Rain, ε)Wind Μπορείς να ακούσεις όποιο άλλο ηχητικό εφέ θέλεις….


άνοιξε την εφαρμογή δημιουργίας ρυθμών «ableton» και προσπάθησε να αντιγράψεις το παρακάτω ρυθμικά σχήματα και πάτησε το play να ακούσεις τους ρυθμούς.

α)  β) 

έπειτα ένωσε τα δυο παραπάνω ρυθμικά σχήματα σε ένα, πάτησε το play και άκουσε τον ρυθμό.

Μπορείς να φτιάξεις και δικά σου ρυθμικά σχήματα. Πειραματίσου με τους ρυθμούς……


προσπάθησε να παίξεις μουσική μαζί με τα…. τερατάκια. Διάλεξε ένα τερατάκι και παίξε με το μουσικό του έργο. Καλή διασκέδαση!!!


άνοιξε την εφαρμογή «Onlinevoicerecorder», πάτησε το μικρόφωνο στον κόκκινο κύκλο και ηχογράφησε την φωνή σου να διαβάζεις το παιχνιδοτράγουδο «Ντήλι ντήλι το καντήλι» 

άνοιξε την εφαρμογή «EarlyBirdSingers» και άκουσε όλες τις νότες με τις φωνές των πουλιών, μετά προσπάθησε να παίξεις μία μελωδία. Στη συνέχεια πάτησε το 3blindmice, προσπάθησε να ακολουθήσεις το βελάκι και να παίξεις την μελωδία

3. άνοιξε την εφαρμογή «incredibox», πάτησε το play και πειραματίσου με τις φωνές μίας χορωδίας. Βάλε σε κάθε μέλος της χορωδίας τα ρούχα που θέλεις και άκουσε την μελωδία του. Πατώντας επάνω δεξιά το pause για να σταματήσεις την μελωδία ή να την ξεκινήσεις. Πατώντας πάνω σε κάποιον τραγουδιστή με το ποντίκι, μπορείς να τον σταματήσεις ή να τον ξεκινήσεις. Πάτησε επάνω αριστερά και μπορείς με το rec να ηχογραφήσεις την μελωδία σου. Δώσε ένα ψευδώνυμο και μετά αποθήκευσε την μελωδία σου στο playlist της ιστοσελίδας ώστε όλοι οι χρήστες να μπορούν να ακούσουν τι έγραψες.


άνοιξε την ιστοσελίδα «insideorchestra» και μάθε παίζοντας για το ηχόχρωμα των μουσικών οργάνων. Άκουσε τον ήχο των μουσικών οργάνων και μάθε τα ονόματα και το ηχόχρωμα τους και εξασκήσου στο να αναγνωρίζεις τα μουσικά όργανα ακούγοντας τα.

άνοιξε την εφαρμογή «EarlyBirdSingers» και άκουσε όλες τις νότες με τις φωνές των πουλιών, μετά προσπάθησε να παίξεις μία μελωδία. Στη συνέχεια πάτησε το 3blindmice, προσπάθησε να ακολουθήσεις το βελάκι και να παίξεις την μελωδία 

 άνοιξε την εφαρμογή «incredibox», πάτησε το play και πειραματίσου με τις φωνές μίας χορωδίας. Βάλε σε κάθε μέλος της χορωδίας τα ρούχα που θέλεις και άκουσε την μελωδία του. Πατώντας επάνω δεξιά το pause για να σταματήσεις την μελωδία ή να την ξεκινήσεις. Πατώντας πάνω σε κάποιον τραγουδιστή με το ποντίκι, μπορείς να τον σταματήσεις ή να τον ξεκινήσεις. Πάτησε επάνω αριστερά και μπορείς με το rec να ηχογραφήσεις την μελωδία σου. Δώσε ένα ψευδώνυμο και μετά αποθήκευσε την μελωδία σου στο playlist της ιστοσελίδας ώστε όλοι οι χρήστες να μπορούν να ακούσουν τι έγραψες.



*το μάθημα αποτελεί αντιγραφή (απλά για δική μου διευκόλυνση στην εξέυρεση)  από τη σελίδα https://blogs.sch.gr/sbaltiras/2021/04/26/15-st/ που περιλαμβάνει πολλά μαθήματα Μουσικής (Μπαλτήρας Σάββας – Εκπαιδευτικός Μουσικής)  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59