ΕΝΟΤΗΤΑ 7 Μουσική

ΕΝΟΤΗΤΑ 7
 Μουσική



Τι θα μάθουμε




Λεξιλογικές Ασκήσεις



1.  Εγώ σε συναυλία;
Μουσικά όργανα




Αφηγούμαστε πώς περάσαμε σε μια συναυλία




Παράδειγμα 

Μια πρωτότυπη συναυλία

ΠΡΟΛΟΓΟΣ (μια αναφορά στη σχέση μου και στην αγάπη μου για τη μουσική - πότε - με ποιους - σε ποιο μέρος πήγα - ποιο συγκρότημα παρακολουθήσαμε  και λίγα λόγια γι’ αυτό)

Μου αρέσει πολύ να ακούω μουσική, γι' αυτό όποτε μου δίνεται η ευκαιρία, πηγαίνω σε συναυλίες με τα μεγαλύτερα αδέρφια μου ή με τους γονείς μου.
Έχω παρακολουθήσει συναυλίες όλων των ειδών της μουσικής, κλασικής, ροκ και ποπ , ελληνικής και ξένης. Μου αρέσουν ιδιαίτερα τα τραγούδια που έχουν έντονο ρυθμό.

Σίγουρα έχετε ακούσει για το περίφημο συγκρότημα των Stomp, σίγουρα έχετε πετύχει κάποιο μικρό τους νούμερο σε κάποιο βίντεο στο youtube. Το όνομα αυτό σημαίνει «χτυπάω το πόδι δυνατά» και δεν επιλέχθηκε τυχαία, αφού τα μέλη του συγκροτήματος χρησιμοποιούν τα πόδια, αλλά και τα χέρια τους για να παίξουν μουσική. Δεν είναι απλά ένα συγκρότημα όπως αυτά που γνωρίζουμε αλλά μάλλον ένας μουσικοχορευτικός θίασος.
Δημιουργήθηκαν το 1991 στο Μπράιτον , μια πόλη  πόλη της Αγγλίας, από τους Βρετανούς Λουκ Κρέσγουελ και Στιβ ΜακΝίκολας και κατάφερε μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ξεπεράσει κάθε προσδοκία και να αποκτήσει διεθνή φήμη. 
Όταν λοιπόν έμαθα ότι θα δώσουν κάποιες παραστάσεις και στην Αθήνα , στο Θέατρο Badminton , δεν μπορούσα να κρατηθώ. Πήγα να τους δω , μετά από πολλά παρακάλια είν’ η αλήθεια ,  με τα μεγαλύτερα αδέρφια μου , το Γιώργο και τον Πάνο. Όταν φτάσαμε το θέατρο ήταν σχεδόν γεμάτο από κόσμο που ανυπομονούσε ν’ αρχίσει η παράσταση.

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ  ( ιδιαιτερότητα του συγκροτήματος, είδος μουσικής - χορευτικά,φωτισμοί - συναισθήματα και αντιδράσεις δικά μου και του κοινού - το καλύτερο σημείοτης βραδιάς )

Μετά από λίγο οι Stomp εμφανίστηκαν στη σκηνή. Είχαν ετοιμάσει μια σειρά από νούμερα μουσικοχορευτικά.Πρέπει να πω ότι στις παραστάσεις των Stomp αυτό που κυριαρχεί είναι ο ρυθμός , δεν υπάρχει μελωδία με την έννοια που την ξέρουμε , δεν υπάρχουν στίχοι.
Οι Stomp έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.   Το πιο εντυπωσιακό όμως ήταν ότι, αντί για κανονικά μουσικά όργανα, χρησιμοποίησαν με τον πιο ασυνήθιστο τρόπο ένα σωρό από άχρηστα καθημερινά αντικείμενα: τενεκέδες, κουβάδες, σπιρτόκουτα,βαρέλια, κουτάκια από αναψυκτικά, εφημερίδες, σκουπόξυλα και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ακόμα και νεροχύτες ή παλιοσίδερα μετατράπηκαν σε όργανα μουσικής στα χέρια των μελών του συγκροτήματος.
Οι πρωτότυποι ρυθμοί συνοδεύονταν από  χορό και πολύχρωμους , απίστευτους φωτισμούς. Τα χορευτικά , από ομάδες χορευτών , ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικά μιας και οι χορευτές έκαναν συνεχώς “γκάφες” , επίτηδες , με αποτέλεσμα όλοι οι θεατές να ξεσπούν σε γέλια και χειροκροτήματα.
Η αλήθεια είναι ότι δε μπορώ να ξεχωρίσω ποιο νούμερο μου άρεσε περισσότερο. Ίσως το σημείο με τους νεροχύτες που ο ρυθμός έβγαινε από το τρίψιμο της επιφάνειας και το τρεχούμενο νερό. Μπορεί να ήταν και το νούμερο με τις μπάλες του μπάσκετ, που κάθε χτύπημα της μπάλας έδινε το δικό της στίγμα! Μου άρεσε επίσης πολύ και το νούμερο με τα τεράστια σωσίβια! Τελικά, νομίζω πως το καλύτερο νούμερο ήταν αυτό που όλη η ομάδα σκαρφάλωσε πάνω στα… σκηνικά! Αυτά τα σκηνικά που είχαν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, από το πιο μικρό μεταλλικό αντικείμενο που μπορεί να παράγει ήχο χτυπώντας το, μέχρι τον πιο μεγάλο κουβά ή το πιο μεγάλο βαρέλι.
Ο κόσμος ήταν πραγματικά ενθουσιώδης. Λίγη από τη μαγεία του «stomping» [stomp = χτυπάω δυνατά το πόδι] επιχείρησε να δείξει στο κοινό ένα μέλος της ομάδας, με παλαμάκια και χτυπήματα του ποδιού. Βήμα βήμα, έδειχνε στο κοινό όλο και πιο περίπλοκους και γρήγορους  ρυθμούς και αυτό  απλά… τα έκανε θάλασσα!

ΕΠΙΛΟΓΟΣ ( πώς με επηρέασε η συναυλία )
Μέχρι να το δω ζωντανά, το θεωρούσα ακατόρθωτο. Όταν δεις ένα τέτοιο θέαμα από κοντά, και αφού βγεις από την αίθουσα, έχεις πραγματικά την επιθυμία να δώσεις ρυθμό σε οτιδήποτε βρίσκεται μπροστά σου. Έπιασα τον εαυτό μου να χτυπάει τα γόνατά μου, το κάγκελο της σκάλας καθώς ανέβαινα προς την έξοδο, την πόρτα που βγάζει στο προαύλιο του θεάτρου.
Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτό το show, ήταν πραγματικά απολαυστικό. Αν έρθουν στην πόλη σας μην τους χάσετε. Είναι κάτι που θα σας μείνει αξέχαστο!



Υποκείμενο - Ρήμα - Αντικείμενο
Απρόσωπα ρήματα - Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα













Βιβλίο Γραμματικής Ε΄ - Στ΄









QUIZΝα βρεις τα ρήματα, τα υποκείμενα , τα αντικείμενα καιτα κατηγορούμενα 2  

QUIZ
Να βρεις τα ρήματα, τα υποκείμενα , τα αντικείμενα και τα κατηγορούμενα
1    2    3    4     5     6    7   



Θεωρία
Υποκείμενο - ρήμα - αντικείμενο - κατηγορούμενο 
2


Εργασίες


Εργασίες
Υποκείμενο - ρήμα - αντικείμενο - κατηγορούμενο - μεταβατικά - αμετάβατα - απρόσωπα 





Περιγράφουμε μουσικά όργανα και πώς 

 κατασκευάζονται
















Κατασκευή: Το μπαστούνι της βροχής!

 αν θέλετε να φέρετε την βροχή στο δωμάτιό σας...
Υλικά για την κατασκευή
1 άδειο ρολό κουζίνας ή ρολό από ύφασμα
καρφίτσες ή καρφιτσόνια
ρύζι ή ζάχαρη ή άμμος
χαρτόνι
σελοτέιπ ή κόλλα
ψαλίδι

Βήματα
1. Τρυπάμε με πολλές καρφίτσες ένα άδειο ρολό κουζίνας σε όσα περισσότερα σημεία μπορούμε.




2. Κλείνουμε το ένα άκρο του ρολό με χαρτόνι και σελοτέιπ.
3. Τοποθετούμε στο εσωτερικό του ρολό ρύζι ή ζάχαρη ή άμμο.
4. Κλείνουμε το άλλο άκρο του ρολό με χαρτόνι και στολίζουμε την κατασκευή μας με χαρτόνια και αυτοκόλλητα.




5. Περιστρέφουμε αργά το μπαστούνι της βροχής και ο μαγικός ήχος της βροχής πλημμυρίζει το δωμάτιό μας. Ο ήχος που βγαίνει θυμίζει και τα κύματα της θάλασσας!!

ΤΥΜΠΑΝΑΚΙΑ
Το τύμπανο είναι ξύλινο ή μεταλλικόμουσικό όργανο που έχει στη μία ή και στις δύο πλευρές τεντωμένο δέρμα και κρούεται
με πλήκτρο ή με το χέρι.
Τα τυμπανάκια τα συναντάμε σε πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς και ιδιαίτερα στην Ινδία σε ζευγάρι (<<τάμπλα>>) και στην Αφρική επίσης σεζευγάρι δεμένα μεταξύ τους (<<τομ-τομ>>).

Υλικά
2 πήλινες γλάστρες διαφορετικού μεγέθους
Πλαστική μεμβράνη
Σπάγκος ή σχοινί (περίπου 8 μέτρα)
Κόλλα

Κατασκευή
Σε κάθε μια πήλινη γλάστρα τεντώνουμε πλαστική μεμβράνη,την κολλάμε και τη στερεώνουμε σφίγγοντάς τη στην περιφέρεια με
το σπάγκο.
Παίζονται χτυπώντας με το χέρι ή με μπαγκέτα. Ανάλογα με το
μέγεθος της γλάστρας και το τέντωμα της μεμβράνης παράγεται διαφορετικός ήχος.
Μπορούμε να δέσουμε μεταξύ τους δύο διαφορετικά τυμπανάκια
,κατασκευάζοντας ένα όργανο με διαφορετικά χρώματα.




Παιχνίδια: βρες τα μουσικά όργανα

Γνώρισε τον ήχο που παράγουν τα μουσικά όργανα… παίζοντας. Ακούμε τον 

ήχο ενός μουσικού οργάνου (για να το ξανακούσουμε πατάμε Repeat), και 

επιλέγουμε το μουσικό όργανο που τον παράγει. Σε κάθε σου επιτυχία 

κερδίζεις ένα ζωάκι μουσι





Ανακαλύπτω την ορχήστρα
Διάλεξε ένα από τα μουσικά κομμάτια που υπάρχουν και βρες τα μουσικά όργανα που το παίζουν. Υπάρχουν οδηγίες στα ελληνικά.



Μουσικό χωριό







Το κόμμα (,) και η χρήση του



Το κόμμα











  






Θηλυκά ουσιαστικά σε –ιά , –ία, -ια, -εία, -εια, 


-ειά









QUIZ : Θηλυκά ουσιαστικά σε –ιά ,  -εία,





Μουσική και άλλες τέχνες











Περιγραφή έργου τέχνης























Επανάληψη στην ενότητα 7 - 


Μουσική
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαχείριση Συμπεριφοράς Μαθητών

1η Απριλίου 1955-59